mybooks

9/03/2016 08:47:00 PTG

Bismillahirahmanirahim .Alhamdulillah, akhirnya saya berkesempatan lagi untuk mengetaip dan post serba sedikit nasihat dan ingatan buat pembaca mahupun sebenarnya khusus buat saya hamba allah yang berusaha mencari redha allah . in shaa allah , amin :)

Sudah 4 bulan saya menuntut ilmu di bumi kerIS . Alhamdulillah, saya sudah pun dapat menyesuaikan diri dengan keadaan sekitar , orangnya,dan  peraturannya. Waktu first time saya menuntut belajar disana , saya agak tak merelakan diri jiwa raga saya untuk tetap belajar di sana . Biasalah, tempat baru . Satu lagi, rasa rendah diri sangat sebab pelajar-pelajar kerIS bijak bijak belaka.

Apa yang saya harap tika itu adalah "biarlah dapat mana-mana U". dan "Ya allah,andai bumi keris ini mampu mentarbiahkan lagi diri aku maka Ya allah,cancel kan lah segala permohonan U yang aku buat ". Aleh -aleh, heh memang tak dapat -_- . tapi waktu tu saya tenang, tak sedih sangat . Apa yang saya buat ,saya bersangka baik pada allah . Boleh jadi , adalah lebih baik saya tetap saja di bumi keris. Allah lebih tahu mana yang terbaik buat hambanya .

Jadi, selepas saya sudah tahu memang tak dapat mana-mana. Saya cuba mengikhlaskan diri dan redha dengan ketentuan . Alhamdulillah, Allah maha besar mempermudahkan urusan saya . Tak lama selepas itu , dua orang sahabat roomate saya pula mendapat tawaran ke uni maka tinggal lah saya seorang lower six di dorm . Tapi, Allah maha Besar Dia kurniakan kepada saya adik-adik dorm yang sangat baik , sporting , tak bermasalah , pandai :D ,caring dan manja dengan ada nya mereka saya tak lah rasa kesunyian .

Saya tahu , peluang saya belajar dibumi keris ini satu nikmat dari Allah dan tidak akan disia-siakan .
Setiap hari saya cuba memperbaiki diri . Nampak pelik, bila saya terlalu peramah dengan rakyat keris sedangkan saya masih baru . Moga usaha saya dan kawan-kawan untuk merapatkan ukhuwah antara pra u dan rakyat keris berjalan dengan lancar , in shaa allah .

Impian saya bila berada di bumi KERIS sangat tinggi + besar . Banyak yang ingin digapai .
terutama sekali , 4flat lah untuk trial bulan 9 ni dan sem 1 bulan 11 ni / Doakan ye :))
Doakan juga moga saya mampu istiqamah untuk terus memperbaiki diri . in shaa allah .
Moga allah merahmati semua yang membaca . aminnnnn :)
wassalam



a    w    a    n          c    o    m    e    l  

You Might Also Like

0 ulasan